Citeste blogosfera portocalie

marți, 16 septembrie 2008

Mesajele noi trebuie transmise de oameni noi

Se vorbeste mult de nevoia de schimbare a modului de a face politica, de schimbarea mesajului, de absenteismul generat de falimentul actualei clase politice. Schimbrea modului de a face politica si a tipului de mesaj este un aspect cre se pot adauga si altor schimbri facute in politica romaneasca, cum ar fi schimbarea sediului Camerei Deputatilor din Dealul Mitropoliei in Casa Poporului sau a Senatului din fostul sediu CC in aceeasi Casa a Poporului, devenita palat, mai degraba al parlamentarilor si nu al Parlamentului. Au avut vre-un efect aceste schimbri asupra bunului mers al tarii sau a impiedicarii absenteismului la vot?
Vorbim de schimbare si uitam elementul esential: OMUL. Degeaba incerci sa schimbi cladirea, sa schimbi mesajul sa schimbi abordarea, oamenii nu se schimba la comanda, pentru ca asa spune strategul. Omul politic care face politica, care transmite mesaje, care actioneaza in ,,folosul" cetatenilor ramane acelasi. Stiti povestea cu lupul. Naravul ramane, mentalittea ramane, gandirea ramane si ele nu se pot schimba odata cu discursul sau indicatiile regizorale ale PR-istului politic.
Mesajele noi trebuie transmise de oameni noi.
Dar cum sa le transmita atata timp cat pe TV au trecere tot Iliescu, Mitrea, Nastase, Tariceanu, Antonescu, Vadim, Hrebenciuc, Becali sau Funar? Citate sunt doar site-urile lui Iliescu sau Nastase. presa prefera cancanurile sau sa citeze ca sursa serioasa ziare precum Cancan.
Cine promoveaza tinerii daca nu aduc rating?
Se pune problema ce trebuie sa faca ,,oamenii noi" cu o altfel de gandire, necesara pentru reinprospatarea politicii. Dar se mai pune o problema, cine are curajul sa promoveze tineri. Daca intrebi cetatenii, 2 din 3 iti spun ca vor oameni politici noi. Tine seama cineva de dorinta electoratului. Electoratul care isi da seama ca nu se tine cont de parerea sa nu se mai prezinta la vot.
Un lucru de meditat in perspectiva.

Alin Baciu