Avem pe de altă parte, percepţia omului care pe 30 noiembrie este aşteptat la vot. Cât este acesta afectat de ofensiva de promisiuni, de agresivitatea panourilor sau de aces duel al guerilei de campanie? Cât de mult sunt urmărite emisiunile TV electorale, sau cât de mult au impresionat spectacolele în care sîau dat liderii partidelor pe posturile naţionale, zise obiective, ne va arăta nivelul prezenţei la vot. Cert este că astfel de circuri gratuite atrag spectatori, mai puţin votanţi. De la ,,Dansez pentru tine” am ajuns în această campanie la ,,Promit pentru tine”, probabil cu aceeaşi spectatori dar oare cu câţi votanţi? Spectcolul e frumos, candidaţii bine îmbracaţi, şi cam atât.
Nu doresc să fac o analiză de campanie, vreau doar să fac un apel celor care sunt pregătiţi să infrunte ultima săptămână de campanie. Renunţaţi la promisiuni, renunţaţi la a zâmbi fals şi de a spune că sunteţi cei mai buni. Convingeţi oamenii să meargă la vot, acolo sigur vor şti ei ce să facă, şi în nici un caz ce i-aţi convins în campanie ci vor face o evaluare a ce aţi făcut în ultimii ani, fie în politică pentru cei mai vechi din branşă, fie profesional, pentru boboci.
Alin Baciu