Citeste blogosfera portocalie

sâmbătă, 4 octombrie 2008

Ce ar trebui să ştim pentru a spune că suntem pregătiţi pentru campania electorală:

Campania electorală începe pe 30 octombrie. Oficial. Neoficial suntem în campanie de mult. Pregătirea unei campanii electorale implică foarte multe aspecte. Votul uninominal aduce ceva nou în desfăşurarea campaniilor. Pe de-o parte fiecare candidat îşi are teritoriul său, cu specificul propriu, în care trebuie să convingă eletoratul că este OMUL cel mai potrivit să-i reprezinte. Prin urmare va trebui să aiba propria strategie de campanie specifică colegiului, fiind într-o ,,competiţie" internă pentru adunarea celui mai mare număr de voturi. Pe de altă parte depide direct de numărul de voturi adunate la nivel judeţean de partid, adică de toţi ceilalţi colegi care candidează în celelalte colegii. OMUL într-adevar contează într-un sistem cu vor uninominal dar oare românii sunt pregătiţi pentru asta sau vor căuta pe buletinul de vot tot sigla partidului cu care este obişnuit să voteze, sau a cărui lider naţional l-a convins în emisinile TV pe care le-a urmărit. Strategii, planuri, tehnici de comunicare şi mai ales organizare, de asta are nevoie un staf de campanie. Dupa cum se stie, alegerile nu se câştigă în campania electorală, iar când ele foarte echilibrate contează echipa şi strategia candidatului. Nimic nu e întâmplător.




Ce ar trebui să ştim pentru a spune că suntem pregătiţi pentru campania electorală:

  • Construcţia profilului candidatului adaptat specificului colegiului
  • Profilul colegiului electoral
  • Profilul alegatorilor – intre nucleul dur si electoratul de campanie
  • Organizarea echipei de campanie.
  • Alegerea tacticilor pentru câştigarea notorietăţii
  • Construirea reţelei electorale
  • Recrutarea voluntarilor
  • Discursul politic
  • Alegerea tehnicilor de comunicare politica (mesajul, discursul, stirea, reportajul de campanie, tehnici ale interviului, cum sa te prezinti in fata camerelor de luat vederi, organizarea conferintelor de presa, relatia cu ziaristii, relatia cu publicul- presă, lideri de opinie, electorat-, telefonul alegatorului, trimiterea scrisorilor electorale, afisul, videoclipul, pagina web, gadget-uri)
  • Pregătirea evenimentului de lansare
  • Evenimente pe parcursul campaniei
  • Planificarea apariţiilor media
  • Prevederi legale
  • Constructia bugetului
  • Agenda candidatului
  • Devalorizarea adversarului (mapa de atac, mapa de aparare, interpretarea sondajelor)
  • Monitorizarea şi evaluarea pas c pas a campaniei
  • Gestionarea situaţiilor de criză
  • Evalarea oportunităţilor de apariţii publice
  • Cum satisfaci aspiratiile alegatorilor
  • Organizarea stafului şi a echipei de voluntari
Alegătorii sunt mai puţin interesaţi de cine va candida, ei sunt preocupaţi de cum le sunt rezolvate problemele cele mai presante, chiar daca majoritatea dintre ele ţin de primari, consilieri locali sau consilieri judeţeni. Prin urmare ei vor urmări teme şi nu biografii. Elementul cheie este propunerea practică şi fezabilă.
Comunică pentru a fi vizibil. Esti vizibil, poţi dobândi notorietate. Ai notorietate poţi câştiga credibilitate. Eşti credibil, obţii voturi. Sunt etape peste care nu poţi să sari.


Alin Baciu

Plec!

In miez de toamna friguroasa si ploioasa m-am hotarat sa plec.

Parca niciodata nu s-a vorbit atat de mult despre alegeri asa cum se vorbeste despre cele care vor avea loc (sper) pe 30 noiembrie. Sunt alegeri in care partidele navigheaza singure, parca fara liderii lor adevarati asa cum era in tandemul parlamentare-prezidentiale. Acum avem lansati la apa pe cei care viseaza, spera, ca Traian Basescu sa-i nominalizeze pentru a face Guvernul. Primul Guvern. Daca acesta cade la votul de investitura, si are toate sansele, ce ne facem? Niciun partid nu a scos pe piata si rezerva de Prim-ministru. S-au poate s-au gandit sa iasa acum cu rezervele, la sacrificiu si sa-si scoate pe urma vedeta. Al doilea guvern va trece deoarece cei 469 de parlamentari nu sunt fraieri sa-si mai plateasca inca o campanie electorala.

Partidele se intrec in programe de guvernare, care mai de care mai realiste. Ca sa-ti impui programul trebuie sa ai 50% + 1. Nu va obtine nimeni acest rezultat, prin urmare vom lua cate o autostrada de la PDL una de la PSD, un pod de la PNL si evident autostrazile vor dobandi autonomie, la sugestia UDMR.

Pentru prima data avem un joc in 3. Trei partide importante, insa numai doua isi vor da mana in fata Starii Civile de la Cotroceni iar al treilea va astepta cearta si divortul.

Vom avea o campanie in care vom avea impresia ca in loc de strategi de imagine, partidele au angajat redactori de la Cancan.

Si vom avea un vot care poarta denumirea de uninominal. Ei tocmai aici e problema. Se vorbeste mult de uninominal, dar nu se explica. Incet incet partidele au ajuns la etapa in care se acuza intre ele ca din cauza celorlalti nu va mai fi uninominal. Nu va mai fi? Pai noi stiam ca va fi. S-au stiu mai multe parlamentarii decat noi?


Eu, de exemplu, inca nu stiu candidatii din colegiul meu, desi sunt doar doua luni pana la alegeri si ma indoiesc ca voi avea de ales doar dintre personalitati precum Florin Calinescu, Victor Piturca, Dan Diaconescu, Oana Zavoranu sau Elodia Ghinescu.


De aceea plec. Plec in cautarea candidatilor din care trebuie sa-mi aleg deputatul si senatorul meu, in colegiul in care am domiciliul. Plec dar tare am impresia ca la capatul drumului ma voi lovi de o lista. O lista de ,,personalitati" care nu au cum moderniza clasa politica din Romania. O lista in care toti gandesc la fel, cum au gandit ca si pana acum.


Si totusi plec sa vad daca e timpul nostru.


Alin Baciu