E vară. Campania s-a terminat. Dacă nu e concediu e Scoală de vară. Se vorbeşte mult de tabere de vară sau de şcoli politice. Unii le organizează pentru că este o ocazie bună de a bifa un eveniment mediatic şi pentru a-ţi recompensa cu o distracţie membri care au muncit mult pentru organizaţie. Alţii le spun şcoli politice, invită 1-2 lectori foarte cunoscuţi de pe la televizor ca sa vorbeasca, dar defapt sunt tabere de vară cu peste 100 de tineri, a căror principală preocupare e piscina din apropiere sau cheful care se declanşează seara.
Mai sunt şi excepţii care merită luate în seamă nu neapărat prin seriozitatea lor ci mai ales prin NECESITATEA lor. Vorbim de o nouă clasă politică, de noi politicieni, de campanii profesioniste, dar continuăm în mare măsură să lăsăm tinerii să înveţe de la cei vechi, cei pe care, evident cu unele excepţii, îi depăşeşte ideea de modernizare a clasei politice. Cursurile politice, şi experienţa teoretică şi chiar practică acumulată de la specialişti şi din simulările practice, pot însemna foarte mult pentru un tânăr politician modern.
Îmi amintesc cu plăcere şi satisfacţie de o
şcoală politică de comunicare organizată la Cluj -
Leghia 2006 la care mi-am adus şi eu aportul, şi care a fost un succes calitativ când mă gândesc la experienţa acumulată de participanţi.
Aveam aşa:
De ce Şcoala de Vară?
Obiective
- Acumularea de cunoştiinţe şi experienţă, de către tinerii, în ce priveşte comunicarea politică şi lucrul în echipă.
- Verificarea nivelului de cunoştiinţe al tinerilor în perspectiva organizării cursurilor de pregătire din toamnă
- Abordarea temei comunicării politice de către OTPD Cluj în contextul profesionalizării campaniilor şi a votului uninominal. Urmărim formarea unor lideri care să ştie să lucreze eficient cu echipa şi echipe care să aibă capacitatea de a promova un lider.
Tema Şcolii de vară, ,,promovarea liderului”, se adresează în principal ,,echipei” pregatită pentru a lucra pentru lider, şi apoi ,,liderului” , ambele părţi conştiente de faptul că forţa grupului este superioară forţei individuale. Programul activităţilor cuprinse în cele 3 zile ale Şcolii de vară are în vedere realizarea unei combinaţii eficiente şi interesante între discuţiile purtate de către cursanţi cu specialiştii invitaţi, pe temele de interes şi activitatea practică reprezentată de realizarea unei campanii de promovare a liderului.
Ce teme abordam?
1. Liderul si Echipa
2. Campania de Comunicare
3. Liderul si dezbaterea TV
4. Abordarea politică a discursului
5. Contactul direct cu alegătorii
Intraţi
aici pentru proiectul complet şi imagini
Încearcaţi şi cu o astfel de şcoală, merită vă asigur.
Alin Baciu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu