Citeste blogosfera portocalie

sâmbătă, 4 octombrie 2008

Plec!

In miez de toamna friguroasa si ploioasa m-am hotarat sa plec.

Parca niciodata nu s-a vorbit atat de mult despre alegeri asa cum se vorbeste despre cele care vor avea loc (sper) pe 30 noiembrie. Sunt alegeri in care partidele navigheaza singure, parca fara liderii lor adevarati asa cum era in tandemul parlamentare-prezidentiale. Acum avem lansati la apa pe cei care viseaza, spera, ca Traian Basescu sa-i nominalizeze pentru a face Guvernul. Primul Guvern. Daca acesta cade la votul de investitura, si are toate sansele, ce ne facem? Niciun partid nu a scos pe piata si rezerva de Prim-ministru. S-au poate s-au gandit sa iasa acum cu rezervele, la sacrificiu si sa-si scoate pe urma vedeta. Al doilea guvern va trece deoarece cei 469 de parlamentari nu sunt fraieri sa-si mai plateasca inca o campanie electorala.

Partidele se intrec in programe de guvernare, care mai de care mai realiste. Ca sa-ti impui programul trebuie sa ai 50% + 1. Nu va obtine nimeni acest rezultat, prin urmare vom lua cate o autostrada de la PDL una de la PSD, un pod de la PNL si evident autostrazile vor dobandi autonomie, la sugestia UDMR.

Pentru prima data avem un joc in 3. Trei partide importante, insa numai doua isi vor da mana in fata Starii Civile de la Cotroceni iar al treilea va astepta cearta si divortul.

Vom avea o campanie in care vom avea impresia ca in loc de strategi de imagine, partidele au angajat redactori de la Cancan.

Si vom avea un vot care poarta denumirea de uninominal. Ei tocmai aici e problema. Se vorbeste mult de uninominal, dar nu se explica. Incet incet partidele au ajuns la etapa in care se acuza intre ele ca din cauza celorlalti nu va mai fi uninominal. Nu va mai fi? Pai noi stiam ca va fi. S-au stiu mai multe parlamentarii decat noi?


Eu, de exemplu, inca nu stiu candidatii din colegiul meu, desi sunt doar doua luni pana la alegeri si ma indoiesc ca voi avea de ales doar dintre personalitati precum Florin Calinescu, Victor Piturca, Dan Diaconescu, Oana Zavoranu sau Elodia Ghinescu.


De aceea plec. Plec in cautarea candidatilor din care trebuie sa-mi aleg deputatul si senatorul meu, in colegiul in care am domiciliul. Plec dar tare am impresia ca la capatul drumului ma voi lovi de o lista. O lista de ,,personalitati" care nu au cum moderniza clasa politica din Romania. O lista in care toti gandesc la fel, cum au gandit ca si pana acum.


Si totusi plec sa vad daca e timpul nostru.


Alin Baciu


4 comentarii:

Anonim spunea...

Bravos , asa-mi place !!
Se vede ca ai scris postarea asta cu sufletul , nu cu mintea de partid ...O sa-ti cer permisiunea sa postez si pe blogul meu , ce ai scris tu , aici .
A , si daca -ti gasesti deputatul si senatorul din colegiul unde ai domiciliul , sa-i intrebi daca stiu si cine candideaza in zona Piata Obor, din partea pdl . Sa stiu si eu pe cine votez , daca nu cumva pina atunci plec si eu .... dar in Spania !!!
(Nu , nu pentru aia 20,000 de coco promisi de Prostanac plec .. oricum , nu vor cistiga ei alegerile si guvernarea!! :) )

Ca , daca asteptam pina se hotarasc sefii din Modrogan pe cine si unde sa-i puna pe viitorii parlamentari vine 30 Nov, si noi , pulimea votanta a "pedalistilor" simpli , tot nu-i cunostem !

Bafta , Aline !

Anonim spunea...

Ma bucur draga Thor ca te incanta, ( de data aceasta)ce am scris. Tot timpul fac cu sufletul ceea ce fac, si in cazul de fata politica, si e departe de mine ideea de indoctrinare. Incerc sa promovez o imagine, iar asta nu se poate face de cineva indoctrinat. Ma bucura, sincer mai mult criticile decat laudele. Cu laudele n-am ce sa fac. Criticile ma determina sa ma uit unde am gresit.
Ai permisiunea mea sa postezi materiale, cu conditia evidenta a citarii sursei.

Anonim spunea...

Frumos.Mai sint multi ca tine in PDL?

Anonim spunea...

Super articol, iata ca se poate gandi si altfel in PDL, la tine se refera sloganul? La Stolo nu cred