Citeste blogosfera portocalie

sâmbătă, 4 octombrie 2008

Ce ar trebui să ştim pentru a spune că suntem pregătiţi pentru campania electorală:

Campania electorală începe pe 30 octombrie. Oficial. Neoficial suntem în campanie de mult. Pregătirea unei campanii electorale implică foarte multe aspecte. Votul uninominal aduce ceva nou în desfăşurarea campaniilor. Pe de-o parte fiecare candidat îşi are teritoriul său, cu specificul propriu, în care trebuie să convingă eletoratul că este OMUL cel mai potrivit să-i reprezinte. Prin urmare va trebui să aiba propria strategie de campanie specifică colegiului, fiind într-o ,,competiţie" internă pentru adunarea celui mai mare număr de voturi. Pe de altă parte depide direct de numărul de voturi adunate la nivel judeţean de partid, adică de toţi ceilalţi colegi care candidează în celelalte colegii. OMUL într-adevar contează într-un sistem cu vor uninominal dar oare românii sunt pregătiţi pentru asta sau vor căuta pe buletinul de vot tot sigla partidului cu care este obişnuit să voteze, sau a cărui lider naţional l-a convins în emisinile TV pe care le-a urmărit. Strategii, planuri, tehnici de comunicare şi mai ales organizare, de asta are nevoie un staf de campanie. Dupa cum se stie, alegerile nu se câştigă în campania electorală, iar când ele foarte echilibrate contează echipa şi strategia candidatului. Nimic nu e întâmplător.




Ce ar trebui să ştim pentru a spune că suntem pregătiţi pentru campania electorală:

  • Construcţia profilului candidatului adaptat specificului colegiului
  • Profilul colegiului electoral
  • Profilul alegatorilor – intre nucleul dur si electoratul de campanie
  • Organizarea echipei de campanie.
  • Alegerea tacticilor pentru câştigarea notorietăţii
  • Construirea reţelei electorale
  • Recrutarea voluntarilor
  • Discursul politic
  • Alegerea tehnicilor de comunicare politica (mesajul, discursul, stirea, reportajul de campanie, tehnici ale interviului, cum sa te prezinti in fata camerelor de luat vederi, organizarea conferintelor de presa, relatia cu ziaristii, relatia cu publicul- presă, lideri de opinie, electorat-, telefonul alegatorului, trimiterea scrisorilor electorale, afisul, videoclipul, pagina web, gadget-uri)
  • Pregătirea evenimentului de lansare
  • Evenimente pe parcursul campaniei
  • Planificarea apariţiilor media
  • Prevederi legale
  • Constructia bugetului
  • Agenda candidatului
  • Devalorizarea adversarului (mapa de atac, mapa de aparare, interpretarea sondajelor)
  • Monitorizarea şi evaluarea pas c pas a campaniei
  • Gestionarea situaţiilor de criză
  • Evalarea oportunităţilor de apariţii publice
  • Cum satisfaci aspiratiile alegatorilor
  • Organizarea stafului şi a echipei de voluntari
Alegătorii sunt mai puţin interesaţi de cine va candida, ei sunt preocupaţi de cum le sunt rezolvate problemele cele mai presante, chiar daca majoritatea dintre ele ţin de primari, consilieri locali sau consilieri judeţeni. Prin urmare ei vor urmări teme şi nu biografii. Elementul cheie este propunerea practică şi fezabilă.
Comunică pentru a fi vizibil. Esti vizibil, poţi dobândi notorietate. Ai notorietate poţi câştiga credibilitate. Eşti credibil, obţii voturi. Sunt etape peste care nu poţi să sari.


Alin Baciu

Un comentariu:

Anonim spunea...

Campania este facuta prost.
Campania este conceputa prost.
Campania nu se adreseaza alegatorului.
Campania este facuta din birou.
Campania nu coboara in strada.
Campania nu contacteaza alegatorul.
Campania tine cont de pareri?
Contacteaza-ma.
laur_egms@yahoo.com